RSS Feed

Leapşă despre cetit

Favourite childhood book? Cireşarii. 20.000 de leghe sub mări. Luna Betiluna şi Dora Minodora

lunabetiluna si dora minodora

What are you reading right now? Khaled Hosseini – Vânătorii de zmeie

What books do you have on request at the library? Alice Munro – Prea multă fericire

Bad book habit? Îndoi colţul.

What do you currently have checked out at the library? Anca Mizumschi – Verso-uri

Do you have an e-reader? Nup. Mă gândesc serios să achiziţionez unul. Sau poate primesc cado de Crăciun. Oricât de mult îmi plac foile şi mirosul lor de nou şi de vechi, nu poci să nu recunosc cât de comod e să-ţi setezi mărimea literei la 16.

Do you prefer to read one book at a time, or several at once? Numai câte una odată. Şi aşa nu apuc…

Have your reading habits changed since starting a blog? Încerc să ţiu minte paginile la care am cetit ceva interesant ca să pot regăsi cu uşurinţă pasajul respectiv când scriu articolul pe blog.

Least favourite book you read this year (so far)? Nu-mi amintesc.

Favorite book you’ve read this year? Zen şi arta reparării motocicletei – Robert M. Pirsig 

How often do you read out of your comfort zone? Crecă pe la serviciu, cărţi de specialitate, dar nu foarte des. Cărţi în engleză, super rar.

What is your reading comfort zone? O carte care mă face să o pun cu coperţile în sus pe piept destul de des.

Can you read on the bus? Dacă apuc să mă aşez pe un scaun şi am mult de mers. La trei staţii nu rentează.

Favorite place to read? În tren. La dus şi la întors. Toate condiţiile: comfort, linişte, o oră la dispoziţie. Nu sunt un librocubicularist (om care ceteşte în pat)

What is your policy on book lending? Nu-mi place. Sunt meschină dar asta e. Nu împrumut cărţi decât cu foarte mare greutate şi ştiu exact ce şi cui am dat şi când le primesc înapoi.

Do you ever dog-ear books? Uneori. Obiceiuri de cetit proaste.

Do you ever write in the margins of your books? Niciodata. Însă mă gândesc serios să umplu o carte de post-it-uri de-alea colorate şi să scriu pe ele.

Not even with text books? Nup. Doar la serviciu folosesc TrackChanges pe proceduri.

What is your favourite language to read in? Română.

What makes you love a book? Dacă mă face invidioasă că n-am scris-o eu.

What will inspire you to recommend a book? Dacă sunt compatibilă cu omul, îi spun de carte. În majoritatea timpului nu o fac. Altfel, ar trebui să fie o carte suficient de generală şi de generoasă, fără părtinire. Sunt bucuroasă, în schimb, să mi se recomande cărţi. Cele mai multe cărţi din viaţă i le-am recomandat feciorului meu.

Favorite genre? Fiction. Even science-fiction.

Genre you rarely read (but wish you did)? Poezie.

Favourite biography? Monica Lovinescu

Have you ever read a self-help book? De alea cu Allen Pease, Deepak Chopra ţi Chicken Soup? Dap.

Favourite cookbook? Radu Anton Roman – Bucate, vinuri şi obiceiuri româneşti

Most inspirational book you’ve read this year (fiction or non-fiction)? Haruki Murakami – 1Q84

Favorite reading snack? Nu mănânc când cetesc.

Name a case in which hype ruined your reading experience. Seria aia Twilight n-aş citi-o decât dacă m-ai plăti. Dan Brown a fost down.

How often do you agree with critics about a book? Nu citesc des critică profi dar tind să am încredere în ea. Şi în alte bloguri de amatori.

How do you feel about giving bad/negative reviews? În nici un fel. Eu  nu fac recenzii doar îmi spun o părere. Părerea mea.

If you could read in a foreign language, which language would you chose? Engleză pentru că o ştiu. Dacă ar fi să aleg orice, portugheză, arabă.

Most intimidating book you’ve ever read? Bibila, Vechiul Testament. Uitam mereu de unde am plecat.

Most intimidating book you’re too nervous to begin? Stăpânul inelelor de J.R.R.Tolkien şi Trilogia Orbitor a lui Cărtărescu

Favorite Poet? N-am. Îmi place Topârceanu. Îmi place şi Blaga. Sylvia Plath. Shakespeare sonete. Emil Brumaru. Mihaela Andreescu

How many books do you usually have checked out of the library at any given time? Cred că vreo şapte-opt.

How often have you returned books to the library unread? Nici rar nici des. Acum cumpăr cărţile, îmi permit.

Favorite fictional character? Căpitanul Nemo şi Don Quijote de la Mancha.

Favorite fictional villain? Tyler Durden (Fight Club a lui Chuck Palahniuk)

Books I’m most likely to bring on vacation? SF

The longest period I’ve gone without reading. 1 lună?

Name a book that you could/would not finish. Doctor Jivago – Boris Pasternak. Cred că am început-o de 10 ori, la diferite vârste. Nici acum nu sunt pregătită pentru ea. Nici filmul nu-l pot viziona până la capăt. Nuş de ce.

What distracts you easily when you’re reading? Moţăitul. În tren, bineînţeles.

Favorite film adaptation of a novel? Mai nou: Harry Potter. Mai vechi: Gone with the wind.

Most disappointing film adaptation? cel mai recent, War Z.

The most money I’ve ever spent in the bookstore at one time? La ediţiile târgurilor de cărţi Kilipirim, de exemplu. Meleoane, meleoane.

2012 kilipirim

How often do you skim a book before reading it? Niciodată. Ori o cetesc, ori nu o iau din raft. Singurele momente când frunzăresc o carte sunt cele din librărie, înainte să o cumpăr.

What would cause you to stop reading a book half-way through? Preţiozitatea. Lipsa umorului (ironiei fine în cazul cărţilor dramă).

Do you like to keep your books organized? Tot timpul. Am şi registru! Răsturnări masive de biblioteci din casă fac rar, însă. Şi mai e şi praful, nene!

Carti 9

Do you prefer to keep books or give them away once you’ve read them? Nu dau nimic!

Are there any books you’ve been avoiding? Cărţile ezoterice. Fac alergie numai când le văz. Şi cărţile despre bani.

Name a book that made you angry. Furia e o emoţie puternică. Nu mi se întâmplă citind. Dar exista în copilărie o carte numită Gogoaşa înfuriată.

A book you didn’t expect to like but did? Shirley Maclaine – Camino

A book that you expected to like but didn’t? Cărţile Elisabethei Gilbert de după Mănâncă, roagă-te, iubeşte.

Favorite guilt-free, pleasure reading? Cărţile alea roz cu Sophie la cumpărături.

One response »

  1. Am sa preiau si eu aceasta leapsa ! Chiar daca e lunga,mi-a placut ff mult.

    Răspunde

Lasă un răspuns

