RSS Feed

Oana Pellea – Jurnal 2003-2009

Editura Humanitas, 2009

Fraza de deschidere: „Azi noapte am crezut ca mor

Fraza de incheiere: „Oricum ar fi, va multumesc si-mi cer iertare pentru inconstienta absoluta care m-a facut sa fiu de acord cu publicarea unei bucati de carne din mine

Am citit mai intai prefata Ioanei Parvulescu. Dar chiar si daca nu as fi citit-o, eu nu m-as fi gandit ca Oana Pellea ar putea scrie ca o vedeta rasfatata, asa cum s-a temut initial doamna Parvulescu.

Am perceput-o dintotdeauna pe actrita Oana Pellea ca pe o razvratita. O rebela in sensul bun al cuvantului. Un om abordabil, lejer, pe care-ti permiti sa-l tutuiesti si sa-l iubesti, in acelasi timp.

Asa e si in carte.

„Keep it simple”, asa zice o vorba inteleapta. Simplu scrie si Oana, dar cu miez.

Descrierea unei morti frumoase (a mamei ei); stiam ca nasterile sunt frumoase, veatza e frumoasa, nu stiam ca si muritul poate fi frumos sau urat.

Veatza ei: singuratatea alergatorului de cursa grea. Dar atatea bogatii in suflet.

Imi place cum se indragosteste ea de oamenii mari. De oamenii frumosi. De oamenii inteligenti.

Un reper neclintit: Dumnezeu

Repere miscatoare: oamenii din jur, mai frumosi, mai urati.

Romania, incotro?

Fraza preferata:

Deci tot e bine, am o certitudine: ca nu am habar de nimic. ba nu, am doua. Prima e ca exista Dumnezeu. A doua – ca o iubesc pe mama. Uite ca sunt deja trei si daca as continua, probabil ca s-ar aduna mai multe

Lasă un răspuns

